onsdag den 17. august 2016

Esbjerg Festuge og Containerudstilling.....

Festugen blev skudt i gang i weekenden, så der foregår rigtig meget rundt om i byen.  Nu er det ikke sådan, at vi drøner rundt og deltager i massevis af arrangementer, det giver helt sig selv med de skæve arbejdstider vi har her i Casa Michelsen.

Vi bor så tæt på centrum, at vi kan høre musikken fra de store torvekoncerter, og jeg skulle lige hilse og sige, at Hit med 80’erne fik skudt gang i festen forleden aften, der må helt klart være mange der havde nogle rustne stemmer dagen efter, sådan som der blev sunget med på de gamle 80’er hits.
Jeg nyder mine aftenture med Magnus, men i fredags var det altså ekstra hyggeligt, at gå vores runde her i kvarteret og samtidig høre ”Jeg tror der er magi i luften” og alle de andre hits fra dengang. Jeg tror faktisk jeg gik og smådansede lidt ind i mellem, - kald mig bare skør, - det må I gerne *smiler*

Da jeg havde fået fyraften i lørdags kørte vi et lille smut ned på havnen, hvor der var Containerudstilling. Det er alt fra etablerede kunstnere til hobbyfolket, der udstiller (og sælger) i løbet af festugen.  


Det første jeg spottede var de her 2 blå kunstgenstande. Jeg elsker blåt, så jeg måtte helt klart ind og kigge i den container.  Den lille skulptur til højre, - Plasket, hedder den, til den nette sum af 12.000 kr. drager mig på en eller anden måde. Den passer overhovedet ikke hjemme hos os, og jeg ville ikke ane, hvor jeg skulle stille den, så det er nok bare farven, der trækker i mig. Jeg tror egentlig også hellere jeg vil prioritere at rejse i stedet for.


Bernd er jo vild med elefanter, så udstillingen med de her malerier måtte også lige tjekkes ud.


På én af udstillingerne bestilte vi en lille ting til en sød person, vi kender. Vi siger ikke hvad vi bestilte, og hvem den søde person er, er en hemmelighed, men det kommer der mere om, når vedkommende har fået sin lille gave. 

Der var virkelig noget for en hver smag på udstillingen, og en masse mennesker havde da også fundet vej derned, så der var ikke så meget plads til at få nogle gode billeder, men sådan går det jo tit. 

           

På vej over til bilen kom vi forbi denne cykel, godt nok skudt i en noget skæv vinkel, men jeg synes alligevel godt man kan se, hvor sej den er.

Så var det tid til at komme hjem og slappe af med en god kop kaffe.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar